Γεωπονία Τροφίμων και Περιβάλλοντος

Στο σχολείο μας, κατασκευάσαμε θερμοκήπιο στο οποίο απασχολούνται κυρίως τα παιδιά που παρακολουθούν το εργαστήριο αυτό.  Επίσης, στο προαύλιο υπάρχει ανθόκηπος, λαχανόκηπος και πολλά δέντρα όπως ελιές και πορτοκαλιές που είναι και τα κύρια προϊόντα της Λακωνίας.  Τέλος, έχουμε κάδους κομποστοποίησης όπου ρίχνουμε τα οργανικά απορρίμματα από το εργαστήριο της Μαγειρικής αλλά και από το εργαστήριο της Γεωπονίας.  Το κομπόστ που παίρνουμε το χρησιμοποιούμε στις καλλιέργειές μας.

Τα παιδιά έμπρακτα, διδάσκονται όλες τις βασικές εργασίες που αφορούν στις καλλιέργειες όπως σπορά σε δίσκους σποράς και ατομικά δοχεία, τρόπους πολλαπλασιασμού των φυτών, φύτευση, μεταφύτευση, πότισμα, εργασίες συντήρησης κήπου,  κλάδεμα, σκάλισμα, περιποίηση των λαχανικών, των λουλουδιών, των δέντρων και γενικότερα όλων των φυτών.  Επίσης, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν, να διαχωρίζουν και να κατηγοριοποιούν τη σημασία των φυτικών, ανθοκομικών και δεντροκομικών προϊόντων.  Ακόμη, μαθαίνουν τα διάφορα είδη φυτών και τις διαφορές μεταξύ τους , τις μεθόδους καλλιέργειάς τους, τα στάδια ανάπτυξής τους και ότι χρειάζεται για την καλλιέργειά τους.  Επιπλέον, αποκτούν γνώσεις και  δεξιότητες στη σωστή και ασφαλή χρήση των γεωργικών εργαλείων αλλά και μηχανημάτων.  Τέλος, μέσα από το εργαστήριο αυτό τα παιδιά συνειδητοποιούν τη χρησιμότητα των φυτών στη ζωή τού ανθρώπου και  αποκτούν γνώσεις έτσι ώστε να ασχοληθούν με τις καλλιέργειες καθώς τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από αγροτικές οικογένειες.

Στο θερμοκήπιο και στο λαχανόκηπο καλλιεργούνται λαχανικά κυρίως ανάλογα με την εποχή.  Στον ανθόκηπο καλλιεργούνται καλλωπιστικά φυτά, ετήσια, πολυετή και βολβώδη, ανθοκομικά φυτά, πολυετείς καλλωπιστικοί θάμνοι καθώς και αρωματικά φυτά όπως λεβάντες και δεντρολίβανα.

Ακόμη, αποκτούν γνώσεις σχετικά με τη συγκομιδή, διατήρηση και τη διάθεση των παραγόμενων προϊόντων. Ο τρόπος καλλιέργειας είναι βιολογικός.  Έτσι, γίνεται προσπάθεια να δουν οι μαθητές στο χώρο του θερμοκηπίου και των κήπων, κοινά ζιζάνια και μαθαίνουν πως η χρήση διαφόρων αρωματικών και μη φυτών βοηθούν στη βιολογική καταπολέμηση των εντόμων.

Επιπλέον, τα παιδιά μαθαίνουν να συλλέγουν και να διατηρούν τους διάφορους σπόρους.  Προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε παραδοσιακούς σπόρους τους οποίους προμηθευόμαστε από γιορτές σπόρων και από το ΠΕΛΙΤΙ και ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους για τη δωρεάν αποστολή διάφορων σπόρων στο σχολείο μας.

Μεγάλη έμφαση δίνεται επίσης, στην αφύπνιση της περιβαλλοντικής τους ευαισθησίας ως προς την χρήση του νερού, ρύπανση του περιβάλλοντος με φυτοφάρμακα, λιπάσματα, πλαστικά κ.α.  Αυτό επιτυγχάνεται, με τη συμμετοχή τού σχολείου σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τα οποία υλοποιούνται κυρίως μέσα στις ώρες διδασκαλίας του εργαστηρίου, όπως κομποστοποίηση, ελαιόλαδο και παράγωγά του κλπ.  Ακόμη, τα παιδιά παίρνουν μέρος σε διάφορες δραστηριότητες, όπως η κατασκευή φυτολογίου ή άλμπουμ με φωτογραφίες και εικόνες φυτών καθώς επίσης  μακέτες.  Επιδιώκεται σύνδεση και με άλλα μαθήματα όπως το μάθημα των μαθηματικών όπου τα παιδιά μαθαίνουν πως να εκτιμήσουν αποστάσεις, να μετρήσουν διαστάσεις, ώστε να οριοθετήσουν έναν κήπο, ένα παρτέρι, να σχεδιάσουν αυτόματο πότισμα κ.α.

Τα προϊόντα του εργαστηρίου προωθούνται στο εργαστήριο της Μαγειρικής όπου τα παιδιά τα μετατρέπουν σε γευστικά και υγιεινά φαγητά και πίτες.  Τέλος, το εργαστήριο συμμετέχει με γλάστρες καλλωπιστικών και αρωματικών φυτών καθώς και με άλλες κατασκευές, στην έκθεση που διοργανώνει το σχολείο μας κάθε Ιούνιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.